Klik på et emne herunder - så finder du svaret
Medlemsservice
Klik på et emne herunder - så finder du svaret
Det kan måske skyldes, at du ikke har en aktiv betalingsaftale. Hvis en betaling ikke er modtaget rettidigt, starter vi med at fremsende en betalingspåmindelse. Har vi fortsat ikke modtaget betalingen, fremsender vi en rykker.
Hvis du ønsker at oprette en betalingsaftale, skal du enten tage fat i dit lokale center eller oprette en betalingsserviceaftale eller kreditkortaftale på Mit PureGym under ’oversigt’.
Din regning kan være højere hvis du f.eks. har købt produkter i vores automater, har fået et gebyr ved manglende fremmøde eller gået i et center, som ikke er inkluderet i dit medlemskab.
Derudover kan det også skyldes, hvis du har ændret dit medlemskab/skiftet stamcenter.
Du kan finde din fulde faktura på Mit PureGym i øverste bjælke under ”betalinger”.
Ved oprettelse af pause efter d. 20. i måneden, vil du, hvis du betaler via betalingsservice blive opkrævet for næstkommende måned. Dét du har betalt for meget, modregnes din førstkommende opkrævning når medlemskabet starter op igen efter endt pause.
Når du opsiger dit medlemskab, har du en opsigelsesperiode på løbende måned + én måned. jf. vores medlemsbetingelser. Det betyder, at hvis du f.eks. opsiger d. 15. maj, stopper dit medlemskab d. 30. juni. Du kan selvfølgelig bruge dit medlemskab i hele perioden, som du også skal betale for, og det er derfor, du har modtaget en opkrævning.
Det kan også være, du har købt nogle produkter, efter vi har faktureret for den sidste måned, og dem vil du så modtage en opkrævning for senere hen.
Der findes to former for betalingsformer:
Skal du have oprettet/ændret i din betalingsaftale, skal du enten gå i centeret eller oprette en betalingsserviceaftale eller kreditkortaftale på Mit PureGym under ’oversigt’.
Hvis du skal have ændret dine betalingsoplysninger, skal du enten gå i centeret eller oprette en betalingsserviceaftale eller kreditkortaftale på Mit PureGym under ’Oversigt’.
Hvis du har modtaget en påmindelse/rykker og mener at have betalt, skal du kontakte Medlemsservice via chat, mail eller vores kontaktformular.
Du finder dine regninger på Mit PureGym i øverste bjælke under ”betalinger”.
Du logger ind med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord”.
Hvis din regning ikke var helt som du havde forventet, kan du læse om mulige årsager under punktet ”Hvorfor er min regning højere end normalt”.
Du kan tilknytte en anden betaler til dit medlemskab, som ikke behøver at være medlem. Da betaleren skal oprettes i vores system, skal I begge møde op i dit lokale center, hvor personalet kan hjælpe med oprettelsen.
I skal begge medbringe gyldigt billede-ID i form af pas, kørekort eller to former for legitimation, hvoraf der på det ene fremgår CPR-nummer og det andet et billede.
OBS: Bliver betaleren oprettet efter d. 16. i måneden, sker ændringen først pr. næstkommende måned.
Du kan selv opsige dit medlemskab via Mit PureGym under ”Medlemskab”. Du logger ind med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord".
Vær opmærksom på at du ikke er udmeldt, blot fordi du stopper din betalingsaftale.
Husk at du ved opsigelse af dit medlemskab fortsat skal betale for løbende måned + én måned, hvor du stadig kan træne.
Når du opsiger dit medlemskab, har du en opsigelsesperiode på løbende måned + én måned. jf. vores medlemsbetingelser. Det betyder, at hvis du f.eks. opsiger d. 15. maj, stopper dit medlemskab d. 30. juni, hvor du selvfølgelig kan træne i perioden. Det kan også være, du har købt nogle produkter, efter vi har faktureret for den sidste måned, og dem vil du så modtage en opkrævning for senere hen.
Når du opsiger dit medlemskab, har du en opsigelsesperiode på løbende måned + én måned. jf. vores medlemsbetingelser. Det betyder, at hvis du f.eks. opsiger d. 15. maj, stopper dit medlemskab d. 30. juni, hvor du selvfølgelig kan træne i perioden.
Man kan vælge at sætte sit medlemskab på pause i en periode fra 3 dage og op til 30 dage ad gangen og det kan du gøre via Mit PureGym under ”Medlemskab” nederst på siden.
Man kan både oprette eller stoppe en pause via Mit PureGym eller i centeret.
Det koster 29 kr. pr. gang at sættes sit medlemskab på pause.
Hvis du ønsker det, kan du forlænge din pause, dog maksimalt med 30 dage frem fra den dag, du forlænger pausen. Du vælger altså selv længden på din pause - dog inden for de givne rammer. Når pausen stopper, starter medlemskabet automatisk op igen jf. vores medlemsbetingelser. Du har altid mulighed for at stoppe pausen inden pausens slutdato – det kan gøres via Mit PureGym.
Som Plus medlem du kan sætte dit medlemskab gratis på pause tre gange pr. løbende år. Hver pauseperiode kan have en varighed på op til 30 dage. Hvis du ønsker at sætte dit medlemskab på pause mere end tre gange, så koster det 29 kr. pr. gang. Opgradering kan ske på Mit PureGym.
For at opsige medlemskabet du betaler for, skal du enten gå i centeret eller kontakte Medlemsservice via chat, mail eller vores kontaktformular.
Hvis du ønsker at annullere din opsigelse, kan du gøre det på Mit PureGym under "Medlemskab".
For at logge ind på Mit PureGym skal du bruge din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord".
Det er ikke muligt at opsige sit medlemskab og samtidig gå på pause.
Hvis du ønsker at ændre dit medlemskab, kan du gøre dette via Mit PureGym eller henvende dig i centeret. Der kan være et gebyr forbundet ved denne ændring.
OBS: Ændringen sker pr. dags dato. Afhængigt af din betalingsaftale og hvornår ændringen sker, kan der forekomme ændringer på din næstkommende regning.
Hvis du ønsker at få adgang til andre/flere centre, kan du gøre det på Mit PureGym eller henvende dig til vores personale i centrene.
Vær opmærksom på, det ikke er alle medlemskaber, der tilbydes i alle centre. Der er et gebyr forbundet ved at skifte center/centre.
Hvis du træner i et center, som dit medlemskab ikke giver adgang til, vil det medføre, at der bliver opkrævet betaling for adgang til dette center. Du kan altid opgradere dit medlemskab på Mit PureGym for at sikre, at dit medlemskab giver adgang til de centre du ønsker.
Ja, det er muligt at købe et dagspas til din ven i alle centre, hvis I kommer i bemandet åbningstid.
Hvis du har et Plus-medlemskab kan du tilføje en ven, som du kan træne sammen med fire gange på en måned. Henvend dig i centret sammen med din ven, så sørger de for at få vedkommende bliver oprettet.
Din ven skal checke ind samtidig med eller inden for 15 minutter efter, at du har tjekket ind. Har du brug for at udskifte din træningsven, så kan du gøre det en gang hver tredje måned uden beregning.
Vær opmærksom på, at man ikke kan have en ven tilknyttet der allerede er medlem i forvejen.
Ja, du kan sagtens flytte dit medlemskab til et andet center. Du skal dog være opmærksom på, at prisen på Core-medlemskabet kan være forskellig fra center til center. Selve overflytningen til et andet center koster et mindre gebyr, som du kan se på prislisten.
Ja, du kan sagtens få adgang til flere centre. Det gør du ved at skifte til et medlemskab, der indeholder de centre, du ønsker at have i dit medlemskab. Der kan være en forhøjelse af din månedlige pris forbundet med en sådan ændring. Ændringen kan laves nede i centret eller via Mit PureGym.
Som Plus-medlem er det muligt at se, hvilke centre du har adgang til via appen. Klik på ikonet øverst i venstre hjørne og se dit centeroverblik. Du kan også finde centeroverblikket på Mit PureGym.
Når du køber et Plus-medlemskab får du adgang til de centre, der ligger på samme prisniveau eller på et lavere prisniveau end dit. Du kan altid tilkøbe adgang til flere eller alle centre inde på Mit PureGym og nede i dit center.
Du bliver opkrævet et gebyr jf. prislisten, hvis du går ind i et center, som du ikke har adgang til. Du kan se de centre, du har adgang til på Mit PureGym.
Vi kigger løbende på, hvad behovet er for både medlemmer og på fitnessmarkedet. Det er vigtigt for os, at vores medlemmer har den bedste oplevelse, når de kommer ned og træner i vores centre. Derfor skal vi udnytte vores centre bedst muligt og sørge for, at antallet af medlemmer passer til størrelsen på centeret og de faciliteter, der er. De nye medlemskaber gør det lettere for os løbende at tilpasse os i forhold til dette og på den måde gøre det til en bedre oplevelse for vores medlemmer at træne i vores centre.
Er du i tvivl om fitness er noget for dig og kunne du godt tænke dig en prøvetime eller har du det bedst med at betale for din træning pr. gang, så kan du uden binding altid komme ned i dit nærmeste center og købe et dagspas:
Dagspas til fitness og holdtræning. Pris 69 kr.
Vil du gerne være medlem? Find center
Man kan vælge at sætte sit medlemskab på pause i en periode fra 3 dage og op til 30 dage ad gangen og det kan du gøre via Mit PureGym. Det koster 29 kr. pr. gang at sættes sit medlemskab på pause.
Hvis du ønsker det, kan du forlænge din pause, dog maksimalt med 30 dage frem fra den dag, du forlænger pausen. Du vælger altså selv længden på din pause - dog inden for de givne rammer. Når pausen stopper, starter medlemskabet automatisk op igen jf. vores medlemsbetingelser. Du kan altid mulighed for at stoppe pausen inden pausens slutdato – det kan gøres via Mit PureGym.
Du logger ind på Mit PureGym med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du klikke på ”Nyt eller glemt kodeord”.
Alt afhængigt af, hvornår du har sat dit medlemskab på pause og til hvilken dag, kan du modtage en opkrævning for de resterende dage i den kommende måned. Vælger du efterfølgende at forlænge pausen, vil dét, du har betalt, blive modregnet de næstkommende regninger.
Vi danner regningen i midten af måneden, hvorfor din opkrævning kan variere i forhold til normalt, når du er på pause. Det betyder også, at hvis din pause f.eks. stopper d. 10. i måneden, så vil vi sende dig en opkrævning på resterende 20 dage af måneden.
Vi danner regningen i midten af måneden, hvorfor din opkrævning kan variere i forhold til normalt, når du er på pause. Det betyder også, at hvis din pause f.eks. stopper d. 10. i måneden, så vil vi sende dig en opkrævning på resterende 20 dage af måneden.
Du stopper din pause inde på Mit PureGym under ”Medlemskab” ved at trykke på ”Annuller pause”. Du kan også henvende dig nede i centeret.
Du logger ind med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord".
Du forlænger din pause inde på Mit PureGym. Vi anbefaler, at du først forlænger pausen den dag, din igangværende pause stopper.
Hvis du vil forlænge pausen inden da, skal du trykke på ”Annuller pause” og herefter ”Opret pause”. Vær dog opmærksom på, at du stopper den igangværende pause med det samme.
Du logger ind med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord".
Du kan sagtens have dit medlemskab på pause i længere tid end 30 dage. Hvis du ønsker at forlænge din pause, kan du gøre det inde på Mit PureGym – dog maksimalt med 30 dage ad gangen fra den dag, du forlænger pausen. Hvis du ønsker at forlænge din pause, skal du stoppe din nuværende pause ved at trykke på "Annullér pause" og derefter trykke "Opret pause". Det koster 29 kr. pr. pause. Bemærk, at du højst kan sætte dit medlemskab på pause 11 gange årligt.
Du kan sagtens have dit medlemskab på pause i længere tid end 30 dage. Hvis du ønsker at forlænge din pause, kan du gøre det inde på Mit PureGym – dog maksimalt med 30 dage ad gangen fra den dag, du forlænger pausen. Hvis du ønsker at forlænge din pause, skal du stoppe din nuværende pause ved at trykke på "Annullér pause" og derefter trykke "Opret pause". Det koster 29 kr. pr. pause.
Bemærk at man maks. kan sætte sit medlemskab på pause 11 gange i løbet af et år.
Det er ikke muligt at gå på pause i opsigelsesperioden.
Hvis du ikke er tjekket ind i centeret senest 10 minutter før holdstart eller får afmeldt dig holdet senest to timer før, vil du blive opkrævet et gebyr jf. prislisten.
Du kan tilmelde dig et hold i vores app eller via vores hjemmeside.
Når du er tilmeldt et hold, skal du ”fremmøde” på holdet senest 10 minutter inden holdstart.
Du fremmøder på dit hold ved at scanne dit medlemskort via gaten eller i indgangen ved ankomst til centret. Du bliver automatisk fremmødt på dit hold, hvis du kommer indenfor 180 minutter før holdstart.
Hvis du ikke når at fremmøde inden 10 minutter før holdstart, kan din plads gå til et medlem på ventelisten. Du vil blive opkrævet et gebyr for manglende fremmøde.
Bemærk, at det stadig er muligt at gennemføre "fremmøde" via appen.
Hvis du tilmelder dig et hold, som allerede er fyldt op, vil du automatisk komme på venteliste. Du vil i vores app kunne se, hvor mange der er i kø foran dig. Får du en plads på holdet inden 2 timer før, vil du modtage en e-mail.
Vær opmærksom på, at du stadig har en chance for at komme med på holdet, selvom du står på venteliste. Ventelisten til holdene bliver kørt 10 minutter før holdstart, så de fremmødte på ventelisten vil få de frie pladser, der eventuelt måtte være.
Hvis du fortsat er på venteliste, når der er under 2 timer til holdstart, kan du ikke få en bøde for ikke at møde op/fremmøde til holdet.
Hvis du er tilmeldt et hold, kan du afmelde dig inde på vores app. Du skal senest afmelde dig et hold to timer før holdstart. Afmelder du dig ikke inden to timer før holdstart og ikke møder op, vil du blive opkrævet et gebyr på 35 kr.
Du kan løbende booke hold efterhånden, som de kommer på holdplanen. Tidspunktet afhænger af, hvilket medlemskab du har. Langt de fleste medlemmer kan booke hold tre uger før holdets starttidspunkt. Hvis du har et Core og Hold medlemskab, kan du booke hold op til to uger inden holdets starttidspunkt. Har du et Premium eller Plus-medlemskab kan du booke op til fire uger før holdets starttidspunkt.
Du kan maksimalt have 18 bookinger samtidigt. Så snart du har deltaget på et hold eller afmeldt et hold, kan du booke et nyt.
Du skal kontakte personalet i centeret, som kan hjælpe, så du kan få mulighed for at trække det korrekte produkt. Du skal tage kontakt til personalet, inden du forlader centeret, og emballagen må ikke være brudt.
Hvis der ikke er noget personale til stede, kan vi desværre ikke ombytte produktet.
Du kan se månedens sortiment ved at klikke her.
Du kan tilføje ALL-IN på Mit PureGym eller hos personalet i centeret.
Med ALL-IN kan du frit vælge ét produkt pr. døgn fra sortimentet i forbindelse med din træning. Produkterne trækker du i vores hvide ALL-IN-automat, som er placeret i alle de centre, der tilbyder ALL-IN.
ALL-IN-produkterne kan løbende blive ændret, og der tages forbehold for udgåede og udsolgte produkter.
OBS: Du skal være minimum 15 år for at tilføje ALL-IN til dit medlemskab. Vær opmærksom på, du skal have din betaler med ved oprettelsen.
Du kan læse mere om ALL-IN her!
Du kan opsige dit ALL-IN på Mit PureGym. Du logger ind med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord".
Bemærk der er løbende måned + én måneds opsigelse på ALL-IN.
Man behøver ikke at have ALL-IN for at trække i automaterne. Hvis man ikke har ALL-IN vil man blot blive opkrævet for hvert produkt man trækker på næste måneds regning.
Hvis du har et forudbetalt medlemskab og vil have ALL-IN, skal det gøres i centeret da dette også skal forudbetales.
Første gang du logger ind på appen, skal du bruge dine medlemsoplysninger. Medlemsnummeret står på dit medlemskort, og adgangskoden har du fået tilsendt pr. mail, hvis du har meldt dig ind online.
Hvis ikke du kan finde din adgangskode, kan du oprette en ny her.
Det er de samme oplysninger, du skal bruge for at logge ind på Mit PureGym.
Hver måned kan du deltage i sjove træningsudfordringer i PureGym appen, som motiverer dig til at fastholde de sunde vaner. Du tilmelder dig ved at downloade appen og logge ind med dine brugeroplysninger. Du logger ind med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord". Har du Android skal du downloade Google Fit inden du tilmelder dig. For at fuldføre en challenge, skal du have din telefon på dig, mens du er aktiv. Dyrker du motion uden din telefon, skal du have et motionsur, der er tilkoblet til din sundhedsapp.
Hvis dine skridt ikke registreres i appen, kan der være flere årsager til dette. Vi har opstillet et par mulige løsninger på vores hjemmeside, som evt. kan hjælpe med at få appen til at synkronisere.
Find dem nederst på siden under "Spørgsmål og svar" her.
Du kan nemt tilgå alle vores træningsprogrammer via appen, vores hjemmeside eller YouTube.
Du kan streame alle vores træningsvideoer til dit TV, hvis du benytter Chromecast eller Apple TV.
Hvis det er via en PC, kan du slå Chromecast til ved at gøre følgende:
Hvis det er via en smartphone eller tablet, kan du slå Chromecast til ved at gøre følgende:
For at slå dit Apple-TV til skal du gøre følgende:
For at til- eller afmelde dig vores nyhedsbreve, skal du klikke her.
Du kan se din træningshistorik i vores app under "Statistik" og inde på Mit PureGym.
Du logger ind med din mail eller dit medlemsnummer og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord".
I PureGym har vi vores egne uddannede personlige trænere, der står klar til at hjælpe dig med at opnå dine mål. Du kan på vores hjemmeside læse mere omkring personlig træning og priser i PureGym.
Du kan læse mere om vores personlige træningsforløb, og hvad vi kan tilbyde dig her.
Hvis du ønsker at blive kontaktet af en af vores personlige trænere, skal du tage fat i personalet nede i centeret. I mange centre hænger der opslag, hvor man kan skrive sig op.
Hvis du har spørgsmål til din aftale med Express Bank skal du tage fat i dem. Du kan få fat i deres kundeservice her.
Gyldigheden på dine PT-klip afhænger af, hvilket forløb du har købt. Du kan se gyldighedsperioden på de forskellige forløb her.
Når du køber et PT-forløb hos os har du iflg. betingelserne 30 dages fortrydelsesret, såfremt forløbet er ubrugt.
Er forløbet taget i brug har du mulighed for at sælge dine klip videre til et andet aktivt medlem, hvis du ønsker det. Dette sker ved henvendelse til din personlige træner. Er PT-forløbet købt på ratebetaling, er det fortsat dig som køber, der hæfter for betalingen.
Du kan hente dit medlemskort i centeret inden for bemandingstiden, hvor du skal huske at medbringe et gyldigt billede-ID i form af pas, kørekort eller to former for legitimation, hvoraf der på det ene fremgår CPR-nummer og det andet et billede.
Find dit lokale center og dets bemandingstider her.
Du skal være fyldt 14 år for at have dit eget medlemskab. Ved indmeldelse af personer under 18 år, skal en forældre eller værge være til stede ved oprettelsen i centeret.
Både du og den der skal betale, skal møde op i centret. Du skal kunne fremvise sygesikring, og din værge skal huske at medbringe billede-ID i form af pas, kørekort eller to former for legitimation, hvoraf det på det ene fremgår CPR-nummer og på det andet et billede.
Er du under 18 kan du melde dig ind i PureGym ved at fremmøde i et af vores centre med en forælder eller værge, som skal stå som betaler for dit medlemskab.
Du skal kunne fremvise sygesikring ved indmeldelsen. Din værge skal huske at medbringe billede-ID i form af pas, kørekort eller to former for legitimation, hvoraf det på det ene fremgår CPR-nummer og på det andet et billede.
Du kan finde mere information i vores medlemsbetingelser her!
Hvis du oplever problemer ifm. betaling for nyoprettet medlemskab på vores hjemmeside, kan det skyldes, at dit kort ikke er aktiveret til internethandel jf. EU direktivet om øget sikkerhed ifm. handel på Internettet, som trådte i kraft i starten af 2021.
De fleste banker giver mulighed for at ”åbne/lukke” for, at et betalingskort kan benyttes til betaling på nettet. Dette er normalt noget, som håndteres på bankens hjemmeside eller i mobilbank/app.
Du kan finde dit medlemsnummer bag på dit kort eller på Mit PureGym.
Du kan logge ind med din mail og din kode. Kan du ikke huske din kode, skal du trykke på "Nyt eller glemt kodeord”.
Hvis du ikke har modtaget din velkomstmail, skal du kontakte Medlemsservice via det lille ikon nederst på siden til højre. Tjek også meget gerne op med Medlemsservice, at det er den rigtige mailadresse, vi har registreret på dig, så du fremadrettet ikke går glip af eventuel vigtig information.
Mindsteprisen er det beløb, som du minimum skal betale inden for en eventuel bindingsperiode eller opsigelsesperiode, når du tegner et medlemskab ved PureGym. Mindsteprisen udregnes ud fra den månedlige liste-/kampagnepris på dit medlemskab. Mindsteprisen er et samlet beløb for hele perioden, som din eventuelle bindingsperiode eller perioden for opsigelsesvarsel er gældende.
Åbningstiderne kan variere fra center til center. Find dit lokale center her og se åbningstiderne.
Vi har defineret en række regler, som skal følges, når du besøger vores centre. Disse regler skal sikre en optimal træningsoplevelse for alle vores medlemmer.
Du kan finde "Husets regler" her!
Det er ikke tilladt at udøve privat virksomhed i PureGym jf. vores medlemsbetingelser.
Se regler for beklædning i ”Husets regler" her!
Læs mere i ”Husets regler" her!
Læs mere om børn i centret i ”Husets regler" her!
Det er vigtigt at hjertemassage ikke afbrydes for at hente hjertestarter eller andet.
Afbrydelse koster liv
Ring til alarmcentralen. Tryk 1-1-2 Fortæl, det brænder, og;
Bring personer væk fra farezonen - men udsæt ikke dig selv for fare ved at gøre dette
Gennemgå og meddel andre, at de skal forlade centeret i alle rum under følgende prioriteret rækkefølge;
Hvis muligt, uden risiko for personskade
Det en god idé at vurdere, om skaden er alvorlig og kræver lægehjælp
Hos PureGym ønsker vi et godt psykisk og fysisk miljø
Hensigten med denne instruks er at give dig inspiration til at imødegå konflikter på en måde, der skaber tryghed.
Hvis man vil nedtrappe en konflikt, skal man:
Skulle en konflikt vurderes til at kunne udvikle sig voldeligt skal du:
Vi accepterer ikke adfærd i vores centre, der kan opfattes som krænkende eller respektløs. Trusler og vold er et brud på ”Husets regler” og medfører straks bortvisning, medlemskab ophævet, og udelukkelse fra PureGym.
Fandt du ikke det, du søgte? Kontakt vores Medlemsservice: